Ko te zadane, ko si že zadet

Ravno ko očaran končujem z branjem Strogo zaupno o Sloveniji, zvem, da se je avtor začel aktivno zanimati za internet. Sicer pravi, da ga je k temu prignala avtorska nuja, ampak vsi vemo, da je to zgolj povod – internet je trenutno najbolj posebna žival v evolucijskem ciklu. Skupnost mu rade volje pomaga pri prvih korakih zunaj maternice realnega sveta, v kateri se tako dobro počuti, jaz pa bom pristavil svoj lonček v obliki tega zapisa, ki je mišljen izključno kot reklama. Tretji Newtonov zakon pravi (reklama bo namreč zaradi trackback-ov vzajemna), da se gibam po moralni meji, zato se lahko zatečem zgolj k svojemu optimizmu in se potrudim, da padem na pravo stran. Recimo tako, da g. Gradišnika ob morebitnem obisku V mojem košu poprosim, da poskusi prevesti najbolj neslovenijski izraz v tem zapisu. S tem bi se našemu jeziku odebelila denarnica in dobro bi končno nadvladalo.

Za konec pa še nekaj besed spoštovanja vrednega moža, katere bodo morda pomagala razumet moje pretekle blodnje, s katerimi se le še delno strinjam. Le še v Kardeljevem smislu:

Tudi jaz sem vinsko strast razumel kot priložnost za takšno spozabo in samopozabo.

Da bi pil zaradi okusa? Dajte otročičku piti, ni treba žganja, dovolj bo vino ali celo pivo – vsak se bo kremžil in pljuval.

Da ga pijete zaradi zdravja? Iste flavonoide najdete že v črnem grozdju, v rozinah.

Da je prijetno trpko? Grizljajte peške! Tu je flavonoidov največ!

Da se z njim pozimi grejete, poleti hladite? Oboje bolj uspešno opravi termofor.

Pil sem, kakor pijejo pijanci – da bi se omamil.

V alkoholni omami sem potem počel in govoril reči, ki jih ne bi bil rekel ali storil sicer nikoli. Človeka sem zasmehoval, zmerjal, pljunil, udaril – samo ubil ga nisem.

In pazite – pri vsem tem niti nisem bil alkoholik! Bil sem, kot se reče, le na dobri poti, da postanem.

Na srečo sem se imel tako strastno rad, da sem se, ko sem se ustrašil, orenk ustrašil.

Zdaj sem že leta in leta ves čas dobre volje, današnja mladina bi rekla, da sem “zadet”. V to stanje sem dokončno prišel nekako osem let po tistem, ko sem nehal piti in kaditi, torej leta 1990.

A gre za več od “zadetosti” – za stanje notranje vedrine, kakršna je človeku, ki si možgane draži z umetnimi zunanjimi nasladili, dolgoročno odrečena.

Edvard Kardelj je imel končno enkrat le prav: človek si lahko ustvari srečo zgolj sam. V njegovih možganih je dovolj ustreznih učinkovin za to.

Vidite, to je resnični greh alkohola – človeku prikrije, da bi lahko brez njega bil srečen.

 

Gradišnik, B. (2006). 2.3.6.5 Alkoholizem, Strogo zaupno o Sloveniji II – Rep Vojvodine Kranjske (str. 182). Ljubljana: Umco.

– aly –

5 komentarjev to “Ko te zadane, ko si že zadet”

  1. robert79 Says:

    Sam sem torej tudi prebral ti knjigi. Dobro se ju spomnim, bili sta mi všeč, bral sem počasi in dosti odstavkov večkrat. Opis enega od bistev alkoholizma, ki si ga pretipkal, se mi zdi poseben del knjige; nekako iz faze z ostalo knjigo, se ti ne zdi? Tu se mi zdi avtor samo resen, natančen, tu je hotel res nekaj pustiti bralcem. Zanimivo knjižno delo.

  2. aly Says:

    Strinjam se, da je v tem delu dosti resnejši kot v večini knjige, ampak glavni razlog, da sem pretipkal ravno pričujoče odstavke je v tem, da sem se našel v piščevem razmišljanju. Povedal je tisto, kar je meni uspelo dopovedati zgolj toliko ljudem, kot bi jih lahko preštel na prste ene roke. Mizarjeve.

    Sam namreč ne izpadem kredibilna oseba, ker nikoli nisem pil in “ne morem vedeti, kako to je”. Stališče, da lahko ugotoviš, da nekaj ni zate, tudi če ne poskusiš (no, toliko sem poskusil, da sem se kremžil in pljuval :]), pa je zelo težko zagovarjat pred nekom na nasprotnem bregu. Tukaj pa mi je pisec serviral briljanten protiargument, stanje notranje vedrine, ki gladko sesuje “ne moreš vedeti, kako je”, ker tudi oni na oni strani ne ve, kako je tukaj. No, g. Gradišnik ve, kako je na obeh straneh in je zato kredibilen. Sam pa si bom vzel pravico sklicevati se nanj!

    Seveda ne morem vedeti, kako je “zadet” g. Gradišnik, iz napisanega pa sem začutil, da sem na zelo podoben način “zadet” tudi sam in torej vem, kako to stanje notranje vedrine zgleda. Da sem prišel do sem, je kriv dogodek, katerega bi se moral ustrašiti, pa se ga nisem, a sem zaradi njega vseeno naredil kvantni skok v razmišljanju. In vesel sem za to.

    Skratka, če do sedaj nisem imel najljubše knjige ali pisca, se je s Strogo zaupno o Sloveniji Branka Gradišnika to spremenilo.

  3. aly Says:

    Kot sem pravilno napovedal, je g. Gradišnik našel moj zapis, vendar ni uspel pustiti komentarja, zato se pogovor nahaja tukaj:

    http://bgradisnik.blog.siol.net/2007/04/04/moralna-meja/#comment-57

  4. quoted from Says:

    I know this if off topic but I’m looking into starting my own blog and was curious what all is needed to get setup? I’m
    assuming having a blog like yours would cost a pretty penny?
    I’m not very web smart so I’m not 100% certain. Any suggestions or advice would be greatly appreciated. Cheers

  5. iphone repair Says:

    Amazing! Its really remarkable piece of writing, I have got much clear idea
    on the topic of from this paragraph.

Komentiraj